Jesienne przesilenie – nie daj się sezonowemu osłabieniu

0
1206
przesilenie jesienne

Patrząc za okno trudno oprzeć się wrażeniu, że jesień przyszła i długo nas nie opuści. Dla organizmu okres przejściowy jest niezwykle trudny, temperatura drastycznie spada, powietrze jest zimne, a słońce coraz rzadziej wygląda zza chmur. Czy wiesz, że już sam brak światła słonecznego może wywoływać w ludziach negatywne emocje, a nawet depresję? To jednak nie wszystkie negatywne skutki jesiennego przesilenia. Jakie jeszcze problemy mogą pojawić się o tej porze roku i jak im zaradzić?

Meteopatia

Dolegliwość nie została zakwalifikowana do oficjalnych schorzeń, co roku dotyka jednak wiele osób. Polega na odczuwaniu ciągłej senności, braku energii i ogólnym rozdrażnieniu. Na meteopatię składa się wiele czynników – wspomniany wyżej brak światła słonecznego, zmienność pogody i co za tym idzie również ciśnienia, a także fakt, że wiele osób wraz z nastaniem chłodniejszych dni rezygnuje z aktywności fizycznej. Na pewno znasz wymówki takie jak: „dziś nie biegam, bo pada” – spróbuj to zmienić! Uprawianie sportu pomaga organizmowi w wydzielaniu endorfin, które mogą zastąpić niejedną kawę. Zainwestuj więc w kurtkę przeciwdeszczową i do dzieła!

Skoro już mowa o kofeinie, nie musisz jej sobie odmawiać, to dobry składnik pobudzający, jednak przyjmowany w odpowiednich ilościach. Zamiast trzech filiżanek espresso, wybierz zdrową yerbę matte, która charakteryzuje się podobnymi właściwościami – mocno pobudza i stawia na nogi, a przy tym zawiera wypłukiwany przez kawę magnez oraz przyspiesza metabolizm.

Gardło i zatoki

Dopiero co zaczęła się jesień, a Ty już odczuwasz suchość w gardle i bolące zatoki? Wzmożona podatność na te dolegliwości nie bez powodu zbiega się z rozpoczęciem sezonu grzewczego. Powietrze w mieszkaniu jest suche i może podrażniać delikatną śluzówkę jamy nosowej i gardła. Oprócz tego jesienią wiele osób zmniejsza ilość spożywanych płynów, ponieważ nie odczuwa tak silnego pragnienia, jak latem. Nawadnianie organizmu jest bardzo ważne, wspomaga pracę organów wewnętrznych, działa także zbawiennie na chrypkę i problemy z zatokami. Dodatkowo, aby zniwelować suche powietrze w pomieszczeniach, wybierz nawilżacz, powieś w ciepłym miejscu. Para wodna odpowiednio zmieni dotkliwe otoczenie.

Niestety problemy z gardłem nie ograniczają się do wysuszenia śluzówki, w chłodniejsze dni łatwiej o infekcje na tle bakteryjnym czy wirusowym. Dzieje się tak, ponieważ częściej masz styczność z tymi mikroorganizmami, np. w zatłoczonym pociągu czy tramwaju. Kiedy musisz poruszać się komunikacją miejską, zadbaj o odpowiednią ochronę, wspomagaj swój organizm dostarczając mu odpowiedniej dawki witaminy C. Staraj się wysypiać i hartować, aby zmniejszyć ryzyko złapania infekcji.

Włosy i paznokcie

W okresie jesiennym możesz zauważyć wzmożone wypadanie włosów i osłabione, łamliwe paznokcie. Przyczyną w przypadku włosów jest nieodpowiednia ilość witamin i minerałów zawartych w diecie, a także częste używanie suszarki, lokówki czy prostownicy. Składnikami, które powinny znaleźć się w Twojej suplementacji to głównie jod, cynk, żelazo, witaminy z grupy B, C oraz E. Oprócz komponowania zdrowych posiłków przyjrzyj się także preparatom, które pomogą Ci wyrównać i utrzymać odpowiedni poziom wyżej wymienionych substancji. Dobrym uzupełnieniem przyjmowanych płynów będą ziołowe herbatki takie jak skrzyp czy pokrzywa, zawierają flawonoidy odpowiedzialne za usuwanie z organizmu toksyn i regenerację tkanek. Kiedy zaczniesz działać od wewnątrz, nie zapomnij o zewnętrznej pielęgnacji, aby zmniejszyć podatność włosów na wypadanie stosuj odżywki i maski z ceramidami, które skutecznie zamykają łuski włosów, poprawiając tym samym ich kondycję.

Sezon jesienny nie musi być wcale taki straszny. Postaraj się podejść do niego z dużym ładunkiem pozytywnej energii. Przede wszystkim nie rezygnuj z aktywności fizycznej, nie leż całymi dniami pod kocem i nie narzekaj – takim podejściem wyrządzisz sobie i Twojemu organizmowi większe szkody. Postaraj się jak najwięcej ruszać, obierz konkretne sportowe cele i realizuj je. W diecie postaraj się stawiać na zdrowe rozwiązania, dbaj by znalazło się w niej dużo owoców i warzyw. Odpowiednio nawadniaj organizm, koniecznie wypróbuj zioła – będziesz w szoku, jaki zbawienny wpływ mogą mieć na Twoje ciało i umysł. Pamiętaj, że jesień to czas kiedy nieco zwalniamy tempa po letnich przygodach i wyjazdach, dlatego to świetny czas, żeby zrobić coś dla siebie i swojego zdrowia!

hiperpharm

BRAK KOMENTARZY