Dieta dla zdrowego serca

0
1237
dieta dla serca

Serce to obok mózgu jeden z najważniejszych organów w ludzkim ciele. Właśnie z tego powodu należy otoczyć je szczególną troską, między innymi wdrażając do swojego życia odpowiednią dietę, która będzie korzystnie wpływała na jego pracę. Co należy spożywać, aby mieć zdrowe serce, a czego lepiej unikać?

Dietetyczne grzechy

Wiele osób popełnia grzechy żywieniowe nie zdając sobie nawet sprawy, jakie może to mieć konsekwencje dla pracy ich serca. Sprawdź, czy i Tobie zdarza się ich dopuszczać. Mało kto liczy kalorie i w efekcie tego przyjmuje się ich dziennie dużo więcej niż powinno. Poza tym wiele osób nie przygląda się składowi produktów i je bardzo dużo tłuszczów podnoszących poziom tak zwanego złego cholesterolu. Dodatkowo wielu z nas nadmiernie soli potrawy – a przecież sól podwyższa ciśnienie i obciąża serce. Ludzie często mają także problem z regularnym jedzeniem – jedzą rzadko, a obficie, co prowadzi do zaburzeń metabolizmu i do otyłości. Kolejnym wrogiem serca są słodycze, które niosą ze sobą wyłącznie puste kalorie. Warto wspomnieć także, że nadmierne picie alkoholu może prowadzić do przyspieszenia procesów miażdżycowych.

Jak jeść zdrowo?

Przede wszystkim należy spożywać 4-5 mniej obfitych posiłków dziennie, koniecznie pamiętając o śniadaniu. Taki nawyk pozwoli na utrzymanie organizmu w dobrej kondycji i zapewni jego efektywne działanie przez cały dzień. Najlepiej w miarę możliwości zrezygnować ze słodyczy, produktów mocno przetworzonych, tłustych i słonych. Jeśli masz możliwość, na obiad wybierz mięso gotowane, a nie smażone. Koniecznie pij minimum 1,5 l wody dziennie – dobrze nawodniony organizm pracuje wydajniej. Staraj się również nie dodawać zbyt dużo soli do przygotowywanych przez siebie produktów.

Produkty dobre dla serca

Warto wiedzieć, jakie produkty okazują się być wyjątkowo korzystne dla Twojego serca. Przede wszystkim codzienną dietę należy uzupełniać o warzywa i owoce, najlepiej dbać o pięć zdrowych porcji każdego dnia. Dobrze będzie również przekąsić orzechy, które z uwagi na zawartość zdrowych tłuszczów, obniżają poziom złego cholesterolu. Podobne działanie mają ryby, które dodatkowo są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3. Dobrze jest także pić zieloną herbatę, która ma pozytywny wpływ na serce, a także poprawia krążenie. Na śniadanie lub kolację wybieraj ciemne pieczywo, w którym znajduje się wysoki poziom błonnika, pozytywnie działającego na serce.

Konsekwencje złej diety

Jeśli ktoś nie dba o odpowiednią dietę dla swojego organizmu, może wkrótce spodziewać się negatywnych skutków takiego zachowania. Na początku pojawia się otyłość, która pociąga ze sobą szereg innych schorzeń. Podwyższony cholesterol, nadciśnienie, miażdżyca, a w efekcie schorzenia serca czy nawet zawał – to wszystko może czekać osoby, które dietą szkodzą swojemu sercu.

Jeśli chcesz cieszyć się odpornym sercem i zdrowym organizmem, postaraj się stosować do kilku porad, które przedstawiliśmy w tym artykule. Możesz być pewien, że Twoje serce będzie Ci za to wdzięczne!

hiperpharm

BRAK KOMENTARZY